Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Smocza krew
Smocza krew
- A właściwie co to była za krew? - zapytał Dumbledore, przekrzykując bicie pięknego, starego zegara.
- Na ścianach? Smocza! - odkrzyknął pulchny czarodziej, bo właśnie w tej chwili z ogłuszającym zgrzytem i dzwonieniem u sufitu zawisł żyrandol.
Jeszcze tylko brzdąknęły wszystkie struny w pianinie i zalegla cisza.
- Tak jest, smocza - powtórzył czarodziej niefrasobliwym tonem. - Moja ostatnia butelka, a ceny są teraz niebotyczne. Ale wciąż zdatna do użytku.
Podszedł do kredensu i zdjął z niego kryształowy flakonik, badając jego zawartość pod światło.
- Hmm. Trochę przykurzona.

Różdżka
Różdżka. Bez wątpienia najbardziej przydatny przedmiot magiczny. Była używana już w średniowiecznej magii. O różdżkach wspomniano w serii książek o Harrym Potterze. Na ulicy Pokątnej znajduje się sklep pana Ollivandera. Jest to sklep najlepszych twórców różdżek w całej Anglii. Do wytwarzania tego magicznego przedmiotu używają jednego z trzech 'składników':

Pióro Feniksa

Różdżka z rdzeniem z pióra feniksa to bardzo szczęśliwa różdżka! Bardzo dobrze świadczy o swoim właścicielu. Posiadacz tej różdżki jest z pewnością odważny, bohaterski, honorowy, nigdy Cię nie zawiedzie! Tak samo jest z różdżką. Ma wielką siłę, która może być bardzo pomocna przy obronie przed czarną magią i zaklęciami! Dzięki niej wygrasz pojedynek i pokonasz wroga! Jeśli jesteś posiadaczem różdżki z piórem feniksa, to cóż - należy tylko gratulować .

Włókno z serca smoka

Różdżki z włóknem serca smoka... szczerze mówiąc, lepiej się do nich nie przyznawać. Te różdżki cechują osoby podłe, które wypaplają każdą tajemnicę, zdradzą, wyszydzą. Są tak samo złośliwe jak niektóre gatunki smoków (np. rogogon węgierski). Lecz pomimo tego mają swoje plusy. Są świetne w czarnej magii i eliksirach. Miejmy jednak cichą nadzieję, że tak, jak powoli giną smoki, będą powoli ginęły osoby, które zasługują na takie różdżki.

Róg jednorożca

Róg jednorożca... bardzo trudno go zdobyć. Tak samo trudno znaleźć 'posiadaczy' takich różdżek. Osoby posiadające ten cenny rdzeń są nieśmiałe, lecz mają dobre i szlachetne serce. Zawsze staną murem za swoimi przyjaciółmi. Te różdżki są bardzo przydatne w zielarstwie i transmutacji. I na koniec malutka ciekawostka. Wszyscy wielcy czarodzieje i odkrywcy mieli w różdżce rdzeń z rogu jednorożca!

Tak samo jak rdzeń, różdżce jest potrzebne odpowiednie drewno, z którego jest zrobiona. Tutaj przedstawiam listę tych drzew.

Gatunki drzew i ich zastosowanie w 'różdżkarstwie'

- Jabłoń - Te drzewo cechuje przydatność w magii w sprawach związanych z ideałami i honorem.
- Jesion - Drzewo jesionu znajduje zastosowanie w wytwarzaniu narzędzi ręcznych, zaś jego cechami magicznymi było łączenie przeciwieństw skutkujące powstawaniem nowych rzeczy, niezwyciężoność i ciągłość życia.
- Buk - Magicznymi cechami buku jest pomoc udzielana użytkownikowi w osiąganiu celów oraz spełnieniu życzeń poprzez obdarzenie danej osoby darem uporządkowania i umiejętności organizowania oraz planowania własnych działań i osiągania zaplanowanych celi.
- Leszczyna - Magiczne cechy leszczyny to duchowe przewodnictwo i wnikliwość.
- Hikora (Orzech biały) - Magiczne cechy hikory to wytrwałość, tych którzy wytrwali w swych przekonaniach i wierze, i swymi wyczynami ukazali iż dobrze z nich korzystają.
- Klon - Magicznymi cechami klonu jest przyjaźń, braterstwo, obdarzanie energią, uzdrawianie i entuzjazm w związkach partnerskich.
- Dąb - To drzewo cechuje się magicznymi cechami pomagającymi osiągać wyższe płaszczyzny zrozumienia i świadomości, oraz pomaga w ukształtowaniu świadomości w formy odpowiednie do prac magicznych.
- Sosna - Rytualne narzędzia stworzone z drewna sosnowego są idealne dla spraw związanych z nowym początkiem i ponownym narodzeniem (np. nowe początki).
- Topola - Magiczne cechy drewna topoli to ochrona oraz pomoc w rozwiązywaniu trudnych spraw i sytuacji.
- Jarzębina - To drzewo jest uważane za magiczne, albowiem posiada liść złożony z 13 listków, co jest nawiązaniem do 13 miesięcy księżycowych w jednym roku słonecznym.
- Wierzba - Magicznymi cechami wierzby było leczenie, wierzba symbolizuje istotne znaczenie wrażliwości i wychowania.
- Dziki bez - Magicznymi cechami dzikiego bzu była ochrona przed czarami, często było używane jako surowiec do wytwarzania magicznych różdżek.
- Cis - Trujące drzewo, którego magicznymi aspektami była siła, sprężystość, życie i śmierć, czasami nazywany drzewem nieśmiertelności.
- Lipa - Magiczną cechą drewna lipowego była przyjaźń.
- Orzech włoski - Magicznymi cechami orzecha włoskiego była płodność, urodzaj oraz pomoc w odkrywaniu ukrytej mądrości.
- Gruszka - Magicznymi cechami drewna gruszkowego była miłość macierzyńska, a czasami także też i długowieczność.
- Wiśnia - Magicznymi cechami wiśniowego drewna było dziewictwo i czystość.

A Ty, o jakiej różdżce marzysz?



Nadesłane przez: Keyra
Dodane: sierpień 09 2007 17:50:09
Komentarze
~LoonyLovegood F
Dodano dnia 03 May 2010 19:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 14.03.10
Medale:
Brak
Ja marzę o Czarnej Różdżce... Śmiech
Trochę rzeczy pominełeś(np: włos willi, sierść jednorożca, włos z ogona jednorożca etc.), ale podoba mi się twój pomysł na art.
daję powyżej oczekiwań
~Marcinj97 F
Dodano dnia 14 May 2010 16:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -48
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł i bardzo ciekawy. Ja bym chciał różdżkę z dzikiego bzu albo z ostrokrzewu z rdzeniem z pióra feniksa.
~Kacper_master F
Dodano dnia 22 May 2010 08:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -36
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.02.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł daje PO ponieważ mogłaś napisać kto jaką miał różdżka i brak paru info.
~Harry-Potter123 F
Dodano dnia 13 October 2010 20:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 223
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 06.12.09
Medale:
Brak
Ładny artykuł Oczko

Brakuję kilku dość istotnych szczegółów, a tak po za tym to dobry artykuł Oczko
zdecydowanie PO ^
~milosz566 F
Dodano dnia 26 October 2010 18:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 17.08.10
Medale:
Brak
cis i włókno ze smoczego serca chodzi mi o:

Są świetne w czarnej magii i eliksirach
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 22:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Mi się bardzo podoba. Daję W

Niżle napisane. Przydatne informacje do wyboru rużczki.

Moja to :14 cali, włókno smoczego serca, Cis i Wiśnia, czarna,wygląda jak gałąź drzewa, rękojeść owinięta fioletową wstążką, końcówka inkrustowana na kształt czaszki
~varriv F
Dodano dnia 07 September 2011 19:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.07.11
Medale:
Brak
ej, a to nie był włos z ogona jednorożca przypadkiem a nie róg??
zadowalajacy
~Annil F
Dodano dnia 10 September 2011 22:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 09.09.11
Medale:
Brak
Mi art nie przypadł do gustu. Jest dość niedokładny. Brakuje wielu drzew, takich jak mahoń, ostrokrzew, dzika róża i kilka innych, a także o pewnych rdzeniach, np. włos z głowy willi, włosy z ogonu jednorożca. Nie spodobały mi się również opisy poszczególnych składników. Jednak napisałaś to całkiem ładnie i nie za mało. Więc należy się uznanie, za samą chęć opisania. Daję maksymalnie Z. Nie więcej.
~Dagamara18 F
Dodano dnia 17 December 2011 20:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Jak dla mnie świetny artykułUśmiechDaję W.
~Hannibal F
Dodano dnia 17 April 2012 13:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Horkruks
Punktów: 7188
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 04.04.12
Medale:
Brak
Artykuł genialny, przejrzysty i bardzo przydatny. Stanowcze i zdecydowane:
WYBITNY!

Najlepiej pasowałaby do mnie:
biały orzech + włos z grzywy kelpii lub łuska chmiery

Aczkolwiek póki co dysponuję taką różdżką:
winorośl + włókno ze smoczego serca, 10,5 cala
dostałam na święta Jupi!
~kasiar22 F
Dodano dnia 18 August 2012 01:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 67
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 04.03.09
Medale:
Brak
Bardzo przydatny artykuł. Można stworzyć własną różdżkę do profilu. Uśmiech
~Pomyluniaczek F
Dodano dnia 13 September 2012 13:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 512
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 91
Data rejestracji: 26.03.11
Medale:
Brak
Ja bardzo bym chciała z drzewem róży lub wiśni , róg jednorożca (włos)
13 cali
~bylejaka F
Dodano dnia 11 November 2012 12:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 51
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 09.11.12
Medale:
Brak
Podoba mi się ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem "Różdżki z włóknem serca smoka... szczerze mówiąc, lepiej się do nich nie przyznawać. Te różdżki ce****ą osoby podłe, które wypaplają każdą tajemnicę, zdradzą, wyszydzą"
Istnieje taki test w internecie na podstwie którego wynika nam jaką powinnyśmy mieć różdżkę. mi wyszła wierzba 9 cali rdzeń z serca smoka a wcale nie jestem osobą podłą, wręcz przeciwnie.
I szczerze ciesze się że mam taką a nie inną różdżkę ( wierzba 9, serca smoka ). Ale atykuł bardzo dobry . ;D Daje 'Wybitny'
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 11 January 2013 01:30
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Ja też się nie zgadzam z takim twierdzeniem - mam też smoka - i dochowuję tajemnicy jak mało kto... nic nie warte takie testy...szydzić też z nikogo nie zamierzam - a swoją drogą, skoro różdżka sama wybiera sobie czarodzieja, to jakim "cudem" matka Malfoya kupowała go mu za niego ? I jak Ron mógł mieć różdżkę po starszym bracie ?
~Toris F
Dodano dnia 17 August 2015 20:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 29.07.15
Medale:
Brak
Dużo informacji a jednocześnie nie wystarczająco. Ominęłaś trochę rzeczy.
~medinheld F
Dodano dnia 14 November 2022 09:16
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=https://clomid.mom/>clomid prescription overnight</a> 1 of patients receiving placebo permanently discontinued study drug due to hypocalcemia
~Neloseela F
Dodano dnia 31 January 2023 21:22
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
The information therein should not be relied on as being complete or accurate, nor should it be considered as inclusive of all proper treatments or methods of care or as a statement of the standard of care <a href=https://stromectol.one>where to buy stromectol</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 24 February 2023 12:23
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Viagra oral steroid abuse <a href=http://buycialis.boats>cialis 20mg price</a> Diana, USA 2022 04 12 07 55 13
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 48% [29 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 43% [26 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [5 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 17-05-2024 12:28

PS. Do bobów szczura w piwnicy, to forum naprawdę zdechło Płacze
~Grande Rodent F 17-05-2024 12:28

A co sądzicie o nowym serialu o HP dla HBO Max.
~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 159
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59