Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Scimgeour, następ...
Scimgeour, następca Knota
Większą część strony zajmowało duże, czarno-białe zdjęcie mężczyzny o lwim wyglądzie, grubych włosach i zniszczonej twarzy. Zdjęcie było magiczne - mężczyzna wskazywał na sufit.
Rufus Scrimgeour, były Szef Biura Aurorów w Departamencie Przestrzegania Prawa, objął stanowisko Ministra Magii po ustępującym Korneliuszu Knocie. Wybór ten spotkał się z dużym entuzjazmem wśród czarodziejskiego społeczeństwa. Niezależnie od poparcia, plotki o sprzeczce między nowym Ministrem a Albusem Dumbledore'em - przywróconym na stanowisko Głównym Magiem Wizengamotu - obiegły świat już kilka godzin po tym, objęciu przez Scrimgeoura urzędu. Rzecznicy Scrimgeoura przyznali, że spotkał się z Dumbledore'em, gdy tylko objął stanowisko. Nie ujawnili jednak tematów, o których panowie dyskutowali. Albus Dumbledore znany jest z... (więcej, strona 3, kolumna 2.)

Błąd autorki, czy wydarzenie, które zmieni losy książki?
Ten temat dręczy mnie juz od paru miesięcy. Zauważyłam kilka sprzecznych ze sobą fragmentów. Oba są umieszczone w HP i ZF, w rozdziale "Utracona przepowiednia". Pierwszy fragment na stronie 917 mówi o przepowiedni w Gospodzie po Świńskim Łbem. Brzmi tak:
"Pewnej zimnej, deszczowej nocy, szesnaście lat temu, w pokoju nad barem w Gospodzie pod Świńskim Łbem. Poszedłem tam na spotkanie z kandydatem na nauczyciela wróżbiarstwa". Chodziło o Sybille Trelawney."
I drugi cytat, czyli fragment przepowiedni: "… I jeden z nich musi zginąć z reki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje..."

I to mnie strasznie dziwi. Chodzi mi o to, ze kiedy ta przepowiednia została wypowiedziana Harry był w planach Lily i Jamesa!!! A w treści przepowiedni jest przecież powiedziane, że żaden nie może żyć, kiedy drugi przeżyje! A Voldemort zaatakował Harry’ego, kiedy ten miał roczek. Wiec wniosek jest taki: obaj powinni być juz martwi!!! Bo Harry przeżył (był nawet nazywany Chłopcem, Który Przeżył). Wiec ja myślę, że to nie Harry jest wybrańcem, tylko właśnie... Neville!!! On ma wszystkie cechy, wypowiedziane w przepowiedni!!! To może sie wydawać dziwne, lecz chyba jest prawdziwe!!! I to nie Harry, tylko Neville pokona (lub nie) Czarnego Pana!!! Lecz lepiej nic nie wysnuwać, bo to mógł być tylko błąd autorki!!! Albo ona to zrobiła specjalnie...



Nadesłane przez: Keyra
Dodane: marzec 03 2007 00:12:20
Komentarze
~baned F
Dodano dnia 11 April 2009 21:04
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -13
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 11.04.09
Medale:
Brak
Nie sądzę aby była to wina autorki. Była mowa,że albo Harry albo Neville,prawda? A z resztą jest także napisane,że to Czarny Pan sam wybierze tego,który go załatwi,czyż nie? A w książce jest także mowa,że Voldemort ujrzał w Harrym samego siebie. Matka mugolka i ojciec czarodziej,a potem jak się okazuje jest naprawdę bardzo do niego podobny,bo jak sądził Dumbledore Voldzio wszczepił w Harry'ego cząstke samego siebie. Nevill właściwie nie miał z tym nic wspólnego. I nie wiem po co później powiedzieli Potterowi,że właściwie to Nevill także mógł być Wybrańcem. Był to wybór Voldemorta i tylko jego.
~Luna772 F
Dodano dnia 16 April 2009 09:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Wszystkiemu winne jest to gumowe ucho Snape. A pozatym Nevielle też mógł być harry' m a harry Neviellem a Lord Vold sam sobie wybrał wroga. I nie wiedział na kogo wyrośnie bo jeszcze go nie było i dziewczyny już to dostatecznie wyjaśniły Śpiący Artykuł mi się nie podoba a na zachetem dam N. TYLKO NA ZACHĘTĘ!!!
~severus not dead F
Dodano dnia 25 April 2009 14:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 119
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Czarny Pan miał do wyboru dwóch chłopców - Harry'ego i Nevilla. Mógł wybrać każdego z nich. Wybrał Harry'ego i to uczyniło go Wybrańcem. Gdyby wybrał Nevilla, to on byłby Wybrańcem, a nie Harry. Voldemort miał wybór.
Co do samego artykułu. Nie musisz krzyczeć, bez wykrzykników jesteśmy w stanie wszystko zrozumieć. Trochę to chaotyczne. Daję Z.
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 14:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Według mojego punktu widzenia Voldemort wybrał Harry'ego ze wzgląd na podobieństwa. Harry tak jak Czarny Pan był półkrwi. Nie zmienia to jednak faktu , iż Rowling mogła się pomylić lub też zrobiła to specjalnie.Każdy na pewno ma własny punkt myślenia. Artykuj jak dla mnie trochę pogmatwany. Oceniam na zadowalający.

EDYCJA tego samego dnia o godzinie 17:03
Przeczytałam to kilka razy ale wciąż nie ma to dla mnie większego sensu.Po za tym Voldemort sam wybrał sobie przeciwnika więć o co chodzi???
~PieTraS F
Dodano dnia 05 May 2009 20:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
jeden z nich musi zginąć z reki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje..."

A mnie to dręczy tak: żaden nie może żyć gdy drugi przeżyje, to znaczy:
UWAGA! Tu daje spoiler!

Gdy Voldek upadł, Harry nie powinien żyć: gdy drugi przeżyje ŻADEN nie może żyć. Harry pokonał Voldzia, z czego wynika, że Harry powinien już wąchać kwiatki od spodu!

Ale wracajac do artykulu: beznadzieja. Bardzo glupie przypuszczenie.
Daje OKROPNY.
~jedrii F
Dodano dnia 05 June 2009 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 51
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 05.06.09
Medale:
Brak
Więc tak. Moim skromny zdaniem, jak sama/sam napisałaś/eś

jeden z nich musi zginąć z reki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje..."

to moim zdaniem, wiem, że to głupio zabrzmi Voldziu był tym pierwszym.
Czyli, że Harry mógł żyć, ponieważ nie umarł drugi (Harry).
~Marta Riddle F
Dodano dnia 06 June 2009 15:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 06.06.09
Medale:
Brak
"jeden z nich musi zginac z reki drugiego, bo zaden nie moze zyc, gdy drugi przezyje"
i wlasnie dlatego Harry mial sie stac panem smierci (posiadajac insygnia) zeby Voldemort mogl go zabic, niszczac jednoczesnie resztke swojej duszy jaka pozostala w Harrym po probie zabicia go w dziecinstwie. Jednoczesnie Harry mial przezyc, zeby zabic Lorda Voldemorta.
Troche to skomplikowane Oczko
~patrickriddle F
Dodano dnia 20 June 2009 11:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -33
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
Nie zrozumiałem Cię.
Neville nie mógł być wybrańcem.
'Czarny Pan NAZNACZY go jako równego sobie'
Naznaczył Harry'ego, nie Nevilla.
~Dziewczyna Blacka F
Dodano dnia 13 July 2009 07:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -46
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 11.05.09
Medale:
Brak
Gdzie ty masz oczy !? Dla mnie jest wszystko logiczne. Jak Harry miał roczek, to jego matka oddała za niego życie i do 17 roku życia był tym chroniony. A potem przy ostatecznym starciu już tej ochrony nie było. Harry, tam w lesie jakby umarł i powrócił, bo jego dusza nie uległa zniszczeniu (tylko ta Voldemortowa część). Wtedy już był zwykłym człowiekiem tak samo jak Voldemort (horkruksy już były zniszczone). A Nevilll miał po prostu szczęście, że nie jego wybrał sobie na najgorszego wroga Voldemort (<<naznaczy go jako równego sobie >> przepowiednia), choć jak mówiła przepowiednia jego rodzice tak samo jak rodzice Harry'ego trzykrotnie uciekli Voldemortowi.
Nie na oceny dla tego artykułu, ale dałabym WYBITNIE OKROPNY !
~Olajsa F
Dodano dnia 24 July 2009 11:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.09.08
Medale:
Brak
Po pierwsze, Harry i Neville urodzili się w tym samym dniu 31 lipca!
Poprawnie Harry jest wybrańcem a nie Neville, nie wiem czemu, ale taka prawda.
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 27 July 2009 20:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 156
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 18.11.08
Medale:
Brak
Ludzie art nie konkretny!!! I głupi!!! Voldemort naznaczył Harry'ego a nie Nevilla jako równego sobie. Mogło być oczywiście odwrotnie ale tak się nie stało. Nie ma co gdybać. Bez sensu art... Jak Harry był w planach Potterów to Neville też. Za arta można dać Okropnego nic więcej. BEZ SENSU I BEZ SKŁADU
~moly14 F
Dodano dnia 02 August 2009 22:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Zauważyłam że LV nie do końca żył (jak sam powiedział w CO) więć niema powodu żeby wątpić w to iż Harry powinien żyć po pierwszym spotkaniu z LV.Daję Z.
~Potter_Selena F
Dodano dnia 06 August 2009 22:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 04.08.09
Medale:
Brak
Właściwie to nie kumam tematu!
Neville i Harry są w tym samym wieku, a Voldzio naznaczył Harry`ego nie Nevilla! Po za tym, rodziców Neva doprowadziła do obłędu Bella nie Voldemort, a rodziców Harry`ego zabił Czarny Pan
Daje O
~Ginewra Potter__Weasley F
Dodano dnia 09 October 2009 16:28
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -39
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 34
Data rejestracji: 02.10.09
Medale:
Brak
Zgadzam się z ~Rewolucja. A Czarny Pan naznaczył Harry`ego jaklo równego sobie, bo też był czarodziejem półkrwi.
Nonsens.
Nędzny.
I proszę nie pisać takich bezsensownych artykułów.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że następny będzie lepszy.
~AlecRiddle F
Dodano dnia 05 December 2009 12:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 04.12.09
Medale:
Brak
Ohhhh.... Stary temacik ;P Ale przecież i NEVILLE i HARRY byli wybrańcami, a dlaczego? Ponieważ Harry pokonał Voldzia, a Neville mieczem Godryka Gryffindora odciął łeb Nagini i tym przyczynił się do znacznego osłabienia Voldemorta ( mam nadzieję, że Tabu przestało działać bo jak mi na chata wparują to nie wiem czy przeżyje Oczko ). Czyli wszystko wyjaśnia tom 7 ;> pozdrowionka
~Irytek F
Dodano dnia 31 December 2009 22:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 78
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Brak
Voldemort sam wybrał Harry`ego. Czarny Pan sam naznaczył sobie Harry`ego jako równego sobie. Mógł wybrać również Nevilla i wtedy możliwe, że to on miałby bliznę, albo w ogóle by nie żył, gdyby jego mama nie osłoniła go, jak mama Harry`ego. Ale to wszystko jest już wyjaśnione w książce, więc najpierw się zastanów, a potem zadawaj pytania. Za taki nieudolny artykuł , daję OKROPNY!
~Secar_1 F
Dodano dnia 01 January 2010 15:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 01.01.10
Medale:
Brak
Ale Voldemort naznaczył Pottera a nie Nevilla i to chyba wyjaśnia całą sytuacje.

Artykuł choć poruszył kwestie oczywistą to jest napisany dobrze i oceniam go na Z
~Slitherinianka F
Dodano dnia 01 January 2010 16:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -36
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Brak
Voldek powinien umrzeć już wtedy gdy zaatakował niemowlę ale miał Horkruksy. Jedno miało przeżyć- miał o być Harry. Gdyby Voldek nie podzielił duszy to tak by się to stało. Z tym wątkiem chodzi o to , że miłość i dobro zawsze zwycięży . Teraz czy później. Zresztą przecież było powiedziane , że przepowiednia mogła się nie spełnić gdyby Voldek w nią nie uwierzył ale ze strachu to zrobił ;]
~Lapa F
Dodano dnia 20 January 2010 18:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Nevile!On ma wszystkie cechy, wypowiedziane w przepowiedni!!


1.Czarny Pan musiał naznaczyć wybrańca.
2. Dumbledore ciągle podtrzymywał, że przez ten czas Voldemort wiódł PÓŁŻYCIE
3. Tak ciężko się domyślić, że "...bo żaden, nie może żyć ,gdy drugi przeżyje" świadczy tylko o tym, że tylko jeden z nich może umrzeć śmiercią naturalną, a drugi musi zostać zabity.
~xxHermionaxx F
Dodano dnia 24 January 2010 17:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -32
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.01.10
Medale:
Brak
Przecież i Harry i Neville urodzili się pod koniec Lipca wiec przepowiednia mogłaby być o jednym i o drugim. Przecież o to samo Harry zapytał Dumbledore'a pod koniec 5 części, że to mógł być Neville , więc dlaczego on. A Dumbledore mu powiedział , że to Harry'ego Voldemort ,,naznaczył jako równego sobie" i, że na pewno chodziło o niego. Nie podoba mi się ten artykuł...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 4% [4 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [13 głosów]
Zadowalający Zadowalający 23% [21 głosów]
Nędzny Nędzny 30% [27 głosów]
Okropny Okropny 28% [25 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 269
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59