Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Mackenzie
Mackenzie
Mackenzie,
mojej cudownej córce,
dedykuję jej bliźniaczkę
z papieru i atramentu

Znowu błąd!
Chciałabym zwrócić Wasza uwagę na pewien błąd, który zauważyłam, czytając po raz kolejny książkę "Harry Potter i Książę Półkrwi". Na początek przytoczę pewien cytat pochodzący z tejże książki, dokładnie z rozmowy Dumbledore'a z Harrym.

"-Panie profesorze, czy on [Voldemort] znowu starał się o posadę nauczyciela obrony przed czarna magia? Nie powiedział...
- Och, z całą pewnością chciał być nauczycielem obrony przed czarna magia - odrzekł Dumbledore. - Wykazały to późniejsze wypadki. Bo widzisz, od czasu, gdy odmówiłem tej posady Lordowi Voldemortowi, jeszcze ZADNEGO nauczyciela obrony przed czarna magia nie udało nam się utrzymać dłużej niz. rok."


Zwróćcie uwagę na słowo "żadnego", gdyż jest ono tutaj bardzo ważne. Dumbledore mówi, że od czasu, kiedy o posadę nauczyciela obrony przed czarną magią starał się Voldemort, żaden nauczyciel nie uczył tego przedmiotu dłużej niż rok. Nie wiemy dokładnie, kiedy Voldemort przyszedł do Dumbledore'a z prośba o mianowanie go nauczycielem, lecz z całą pewnością musiało to być przed atakiem na Harry'ego, czyli mniej więcej ponad 16 lat przed rozmowa Harry'ego z Dumbledore'em. Tak wiec wszyscy przedstawieni w książkach o Harrym nauczyciele obrony przed czarna magia powinni podlegać tej "klątwie". I rzeczywiście, sprawdza się ona, jeśli chodzi o Gilderoya Lockharta, Remusa Lupina, Barty'ego Croucha Jr. vel Szalonookiego Moody'ego, Dolores Umbridge oraz Severusa Snape'a. Jednak jest tutaj jeden wyjątek. Chodzi mianowicie o profesora Quirrella. Uczy on w Hogwarcie, kiedy Harry jest w pierwszej klasie i, choć nie jest to co prawda dosłownie, jasno powiedziane, to możemy stwierdzić z całą pewnością, że uczył tam już wcześniej. Oto dowody, na których opieram to stwierdzenie:
1. Podczas uczty powitalnej w dzień rozpoczęcia roku szkolnego Dumbledore zawsze przedstawiał nowych nauczycieli (tak jak to było np. z Lupinem czy Umbridge). Natomiast w czasie uczty w "Kamieniu Filozoficznym" dyrektor nie przedstawia Quirrella. Stąd wniosek, że nie jest on nowy - musiał uczyć w szkole już wcześniej.
2. W "Dziurawym Kotle", kiedy Harry i Hagrid spotykają Quirrella, Hagrid dosyć szczegółowo opowiada o profesorze, jego sposobie bycia oraz doświadczeniach życiowych. Skąd mógłby tak dobrze znać nauczyciela, gdyby był on nowy i miał dopiero zacząć pracę?
3. Pierwszego dnia w Hogwarcie Harry pyta Percy'ego Weasleya o nauczycieli i okazuje się, że Percy również zna Quirrella. Nie znałby go raczej, gdyby Quirrell był nowy, zwłaszcza, że nie został przedstawiony na uczcie.

Myślę, że są to wystarczające dowody potwierdzające to, że w książce znalazł się błąd (lub pomylił się w swojej wypowiedzi sam Dumbledore, co jest jednak bardzo mało prawdopodobne). Tak więc - nawet najlepszym książkom i najlepszym pisarzom zdarzają się błędy.




Nadesłane przez: Keyra
Dodane: marzec 15 2007 09:58:13
Komentarze
~Harry_Ginny F
Dodano dnia 10 April 2009 11:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Niestety, każdy jest człowiekiem i każdemu zdarzają się błędy.
Ale to tylko taki mały błąd, ja go nie zauważyłąm. Brawa za spostrzegawczość.
~severus not dead F
Dodano dnia 25 April 2009 14:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 119
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Myślę, że jest to tylko błąd autorki, bez żadnych głębszych podtekstów. Pomyliła się tak samo, jak w sprawie Weasley'ów. Poza tym, to był jednak pierwszy tom książki i jest możliwość, że tą klątwę wymyśliła później, więc nie wspomniała o tym w pierwszym tomie.
Co się tyczy samego artykułu, to gratuluję wnikliwości. Ja nie wyłapałabym chyba takiego błędu, nie skupiałam się na takich sprawach, a Ty, droga Keyro, zauważyłaś to i wyciągnęłaś wnioski! Daję wybitny i czekam na więcej artykułów. ;-)
~Alanette Vieira Malfoy F
Dodano dnia 13 May 2009 23:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 985
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 08.03.09
Medale:
Brak
Pragnę zwrócić uwagę, iż profesor Quirrel tak naprawdę był bardzo słabym człowiekiem, a jego ciałem, duszą i umysłem rządził Lord Voldemort. Z zasady ktoś, kto rzucił klątwę, nie podlega jej działaniu -- przynajmniej jeszcze nigdy tego nie zaobserwowałam.
Odnośnie samego artykułu -- istnieje coś takiego jak klawisz ''alt'' na klawiaturze -- to odnośnie ''wycapslockowanego'' słowa ''żadnego''. Postawię Zadowalający, bo jestem w dobrym humorze; normalnie postawiłabym Nędzny za ''niealtowanie'', znikające spacje i inne tego typu rzeczy. O estetykę się dba!
Czekam na kolejny artykuł Twojego autorstwa :-).
~Voldi F
Dodano dnia 03 June 2009 19:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.06.09
Medale:
Brak
Też tak myślę.
Jeśli w Quirrelerze zagnieździł się sam Czarny Pan, to on sam NIE podlegał tej klątwie. Czyhał na Harry'ego. Było to wszystko świetnie przemyślane.
I już.
~gemini F
Dodano dnia 29 June 2009 22:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 205
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 25.06.09
Medale:
Brak
No tak, w sumie to prawda, nawet o tym nie pomyślałam, kiedy czytałam książkę, więc brawo za spostrzegawczośćUśmiech Jednakże jest jeszcze druga strona medalu, gdyż Quirrel był jednością z Voldemortem, więc myślę, że w tym momencie ta klątwa nie obowiązywała. Ale być może nie mam racjiUśmiech
~Kreska F
Dodano dnia 22 July 2009 12:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 569
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.06.09
Medale:
Brak
2. W "Dziurawym Kotle", kiedy Harry i Hagrid spotykają Quirrella, Hagrid dosyć szczegółowo opowiada o profesorze, jego sposobie bycia oraz doświadczeniach życiowych. Skąd mógłby tak dobrze znać nauczyciela, gdyby był on nowy i miał dopiero zacząć pracę?

Tak, ale Hagrid się pytał Quirella, czego on naucza!! Przecież gdyby Quirell uczył wcześniej, to Rubeus by wiedział czego tamten naucza.!

3. Pierwszego dnia w Hogwarcie Harry pyta Percy'ego Weasleya o nauczycieli i okazuje się, że Percy również zna Quirrella. Nie znałby go raczej, gdyby Quirrell był nowy, zwłaszcza, że nie został przedstawiony na uczcie.

A może prefektom w pociągu przedstawiano nowych nauczycieli? Skąd mozesz to wiedzieć? Wtedy otrzymywali hasła np. do Grubej Damy, więc na pewno także znali wcześniej profesorów!
~moly14 F
Dodano dnia 02 August 2009 22:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
To jest raczej błąd autorki anie wypowiedzi Dumbledora. Przeczytałam właśnie post Szczena Evans (?^^) i muszę przyznać temu rację. Przecież Quirell BYŁ Voldemortem, a ten nie zabiłby, zesłał do Azkabanu itp. kogoś, dzięki komu mógłby dostać Kamień Filozofów.Więć nie dziwię się ze Qurell nauczał dłuzej niz rok w Hogwarcie.
~wiciox F
Dodano dnia 05 August 2009 13:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 25
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 05.08.09
Medale:
Brak
Ciekawi mnie ten aktykuł. Ale mnie też zastanawia to, że jak Voldi mówił Harry' emu, że 13 lat temu, spotkał w swojej puszczy nauczyciela, który zaczynał pracę w Hogwarcie to wtedy Harry miał 11 lat. Więc Quirell uczyłtam 2 lata a nie rok. Zasługujesz na Z.
~wiki13 F
Dodano dnia 30 October 2009 20:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 22
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 30.10.09
Medale:
Brak
Tez się nad tym zastanawialam, on nie mógł być nowy...
Zwłaszcza w biorąc pod uwagę scenę w filmie kiedy w pierwsyz dzień szkoły Percy przedstawia Harry'emu profesora Snape'a i mówi ze Snape od lat czai się na miejsce Quirrella. Bardzo dobry artykuł !!!Oczko
W
~potterowaa F
Dodano dnia 29 November 2009 12:29
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -856
Ostrzeżeń: 5
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 27.11.09
Medale:
Brak
To wybitna pisarka, z olbrzymim nakładem wyobraźni, stworzyła przecież taki świat, tyle postaci i magię...Może właśnie po to wstawiła to ŻADNEGO by każdy czytelnik się nad tym zastanowił...albo po prostu błąd tłumacza. -.-
~sidek97 F
Dodano dnia 11 December 2009 16:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 05.12.09
Medale:
Brak
Dobrze, że zauważyłeś, lecz nie było to trudne. Po przeczytaniu tego artykułu postanowiłem poszukać informacji na ten temat, i dowiedziałem się, że prof. Quirell wcześniej nauczał mugoloznastwa. Mimo tego dam PO. Rozbawiony
~Rose Stuner F
Dodano dnia 03 January 2010 00:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.01.10
Medale:
Brak
A ja tak myślę, że skoro Quirell był tak dobrze opisany to uczył wcześniej w Hogwarcie, ale jako ON. Jednak w następnym roku uczył jak w połowie Voldemort i tu nie ma pomyłki. Takie moje zdanie ;D
~lena_1610 F
Dodano dnia 29 January 2010 21:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 16.01.10
Medale:
Brak
Przemyślane, ale Quirell mógł przecież uczyć wcześniej czegoś innego, a z wypowiedzi Dubledore'a jasno wynika, że nie udało im się utrzymać nauczycieli OPCM, a nie nauczycieli...
Dokłanie to widać:

"-Panie profesorze, czy on [Voldemort] znowu starał się o posadę nauczyciela obrony przed czarna magia? Nie powiedział...
- Och, z całą pewnością chciał być nauczycielem obrony przed czarna magia - odrzekł Dumbledore. - Wykazały to późniejsze wypadki. Bo widzisz, od czasu, gdy odmówiłem tej posady Lordowi Voldemortowi, jeszcze ZADNEGO nauczyciela obrony przed czarna magia nie udało nam się utrzymać dłużej niz. rok."


Uśmiech
~gusia90759075 F
Dodano dnia 30 January 2010 23:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -69
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Rzeczywiście, zgadzam się ale zgadzam się także w nawet w najlepszych książkach zdarzają się błędy. Ale najlepsze jest ich wyszukiwanie . Artykuł fajny.
~daniel riddle F
Dodano dnia 05 February 2010 18:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 60
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 02.02.10
Medale:
Brak
Rowling w swoich kartach Harry'ego Pottera napisała, że Quirell uczył wcześniej mugoloznastwa. To jest oficjalna wersja potwierdzona przez autorkę. Ale Dumbledore oficjalnie przedstawiałby Quirella, jako nowego nauczyciela obrony (Snape'a przedstawiał, choć uczył eliksirów wcześniej). Więc moja teoria zgadza się z poprzednimi teoriami. Quirell już rok temu uczył obrony, a drugi rok przetrwał, bo on był jakby Voldemortem.
A co do artykułu, dość ciekawy.
~monilla F
Dodano dnia 29 March 2010 21:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Może i jest to błąd a może autorka nie skupiała się nad tym faktem szczegółowo,gdyż był to pierwszy tom. Z drugiej jednak strony może ta klątwa dotyczyła tylko tych nauczycieli którzy pracowali od momentu wkroczenia Harre'go do szkoły?
~kapelka F
Dodano dnia 01 May 2010 19:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 23.12.09
Medale:
Brak
mam dwie teorie albo Quirrell pracował na innym stanowisku (i Dumbledore powiedzial ze tak bedzie w zeszlym roku) albo to za sprawą
Voldka ukrytego pod turbanem ( tyle ze Dumbi by sie tym zainteresował)
~Eisblume F
Dodano dnia 05 May 2010 16:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1201
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 04.05.10
Medale:
Brak
Myślę, że to nie jest błąd. Może bardziej : przeoczenie. Rowling zapomniała o przedstawieniu Quirella jako nowego nauczyciela OPCM na samym początku uczty. Quirell uczył już wcześniej w Hogwarcie - dokładniej mugoloznawstwa.
~Doma14 F
Dodano dnia 19 May 2010 17:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 108
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 18.03.10
Medale:
Brak
Wydaję mi się, że czytałam w jakimś artykule z J.K. Rowling właśnie o tym. Ona wyjaśniała, że Quirrell uczył już wcześniej w Hogwarcie, ale innego przedmiotu (chyba Mugoloznastwa, ale nie jestem do końca pewna). W roku w którym Harry zaczął naukę Quirrell zmienił wykładany przez siebie przedmiot na OPCM. Nic dziwnego, że wszyscy go znali w szkole.


Ja też tak gdzieś czytałam Rozbawiony
~LilyPotter F
Dodano dnia 21 May 2010 17:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Horkruks
Punktów: 7311
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 276
Data rejestracji: 21.05.10
Medale:
Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal
Dodatkowo w 7 tomie jest wzmianka, żeby Snape pilnował Quierlla. To chyba oczywiste, że musiał już jakiś czas w Hogwarcie uczyć
=)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 22% [13 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 37% [22 głosów]
Zadowalający Zadowalający 36% [21 głosów]
Nędzny Nędzny 5% [3 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 245
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59