Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
O rzucaniu różdżką
O rzucaniu różdżką
– A co będzie, jeśli machnę różdżką i nic się nie stanie?
– Ja wiem? Może ją rzucisz i rąbniesz go w nos – zaproponował Ron.

Lęki, fobie i manie
Postanowiłem zebrać informację na temat tego czego bali się czarodzieje. Każdy z nich odczuwał pewne mniej lub bardziej uzasadnione lęki. Każdy się czegoś obawiał. Najczęściej był to strach przed Voldemortem spotęgowany przez jego powrót. Wiele postaci miało jednak swoje, własne oryginalne lęki. Część z nich spowodowana była traumą w dzieciństwie (np. Ron), niektóre były mało uzasadnione, wręcz komiczne.
Tak np. Ron, odczuwał ogromną odrazę, do pająków (arachnofobia ). Nie było dla niego znaczenia czy pająk jest mały czy duży. Każdy powodował w nim obrzydzenie. Możemy domyślać się jaki strach spowodowała u niego wycieczka do Zakazanego Lasu w celu pogawędki z Aragogiem. Aragog był ogromnym pająkiem. W dodatku należał do ich wyjątkowo groźnego gatunku- Akromantuli. Na całe szczęście Rona i Harry'ego uratował samochód Artura Weasley'a - stary Ford Anglia, który uratował ich przed szybką śmiercią. Koledzy Rona, również mieli takie ''strachy''.
Neville panicznie bał się swojej babci - starszej pani z wypchanym sępem na głowie. Dlatego też (podobnie jak u Rona) jego boginem było to czego się najbardziej bał. Seamus obawiał się wydającej przeraźliwie dźwięki Szyszymory (czyżby jakaś Szyszymora przestraszyła młodego Finnigana w dzieciństwie?).
Harry rzecz jasna najbardziej bał się Voldemorta. Nie ma nic w tym dziwnego jak spotyka się z nim tak regularnie.
Pani Weasley troszczyła się najbardziej o swoją rodzinę, dlatego dręczyły ją wizje śmierci członków jej rodziny oraz Harry'ego, którego przyjmowała jak syna. W ZF, spotkała się z boginem, który po kolei przybierał takie postacie.
Nie wiemy niestety czego mogła bać się Hermiona Granger. Niektórzy (jak Ron) uważają że mogła być to nie napisana na maksimum punktów praca domowa. Nie można tej hipotezy odrzucić Uśmiech. Alastor Moody cały czas bał się jakiegoś podstępu. Dlatego też cały czas miał przy sobie piersiówkę, po to aby nikt nie dosypał mu niczego do picia. Nigdy też (trochę przesądnie) nie wsadzał różdżki do kieszeni, znajdującej się z tyłu (pewnie nie chciał stracić części tylnej ciała, tak jak stało się z jego nosem). Z całą pewnością uwięzienie go na cały rok szkolny w pewnej skrzyni nie zmniejszyło jego obaw.
Pogodna Luna Lovegood - przeciwieństwo Moody'ego prawdopodobnie nie miała żadnych większych lęków. Była odważna, jej wyobraźni nie ograniczało to, co się dzieje. To ona wpadła na pomysł żeby do Ministerstwa Magii polecieć testralami.
Wielu czarodziejów miało też pewne manie, i zachowania maniakalno- depresyjne.
Objawy te stwierdzono u niejakiego Toma Riddle'a, woźnego Filcha, kotki Norris, prof. Umbridge i profesora Snape'a). Wszystkie te osoby łączy jedna rzecz. Są mściwe. Mają manię prześladowczą. Nie są w stanie usiedzieć w towarzystwie nielubianej osoby bez jakiegoś niemiłego incydentu.
Snape uwielbiał się wyżywać emocjonalnie na Harrym, czym próbował złagodzić swój wstręt do ojca Harry'ego Pottera.
Dolores natomiast sama knuła intrygi, o których nie wiedział nawet Korneliusz Knot.
Kotka Norris razem ze schorowanym Filchem , węszyła po korytarzach w celu wstawienia uczniom jakiegoś szlabanu.
Mam nadzieję że ten art opisał dosyć dobrze czego bały się postacie z Harry'ego Pottera i dlaczego miały te, a nie inne lęki. Zapewne wiele rzeczy zostało pominiętych, ale
dlatego, bo art zwyczajnie byłby za długi.




Nadesłane przez: Syriusz_Black
Dodano: wrzesień 22 2007 18:27Kotecek2
Komentarze
~dannyriddle F
Dodano dnia 31 July 2009 09:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 30.07.09
Medale:
Brak
Neville panicznie bał się swojej babci - starszej pani z wypchanym sępem na głowie.
Neville bał się przecież Snape'a! To Snape był jego boginem... Trzeciej części dokładnie nie przeczytałeś.
A Hermiony Bogin to była McGonagall mówiąca że ona nie zdała, więc tego bała się najbardziej, przynajmniej na egzaminach.
( Myślę że boginy, tak jak patronusy mogą się zmieniać)
Dam Ci Nędzny.
Sam pomysł za to był dobry.
~BellaLestrange F
Dodano dnia 04 September 2009 17:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 01.09.09
Medale:
Brak
Wiele błędów, niezgodność z treścią ksiażki. Pozatym, ze wstępu wyszłam z założenia, że będa to jakieś lęki i fobie charakterystyczne dla czarodziejów, a powypisano tu kilka rzeczy, których bało się parę głównych bohaterów.
~about F
Dodano dnia 24 November 2009 20:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1417
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 11.10.09
Medale:
Brak
I znów to samo: na artykuł ten trafiłam przypadkiem. Wchodzę, otwieram i od razu uśmiech znika z mojej twarzy. Nawet nie zerknęłam co tam takiego natworzyłeś, a już się zniechęciłam. Powodem mojego niezadowolenia był ten brak przejrzystości. Jednak, nie, nie zrażam się. Czytam, i coraz mniej mi się to podoba.

Postanowiłem zebrać informację na temat tego, czego bali się czarodzieje


Pierwsze zdanie i już na wstępie byk! I to jaki!

Koledzy Rona, również mieli takie ''strachy''.


Hm. Z tymi ''strachami'' nieźle żeś trafił.

W dodatku należał do ich wyjątkowo groźnego gatunku_- Akromantuli.


Spacja się zgubiła.

Dobra, nie będę już tutaj nic poprawiać. Powiem tylko tyle, iż z wielkim trudem przebrnęłam przez całość. Masz szczęście, autorze, że nie byłam głodna. Bo jak Polak głodny, to zły i nieprzyjemny.
Słowem zakończenia: nie, nie podobało mi się. Tak, było nudno. Tak, popracuj nad swoim stylem. I to ostro.
~lilka33312 F
Dodano dnia 05 December 2009 17:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 05.12.09
Medale:
Brak
Było tu bardzo wiele błędów. Również nie czytało się dobrze. Widać że nie czytałeś/aś książki.
Daję Nedzny - przykro mi. Mam nadzieję że następny twój art będzie lepszy Oczko
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 21 March 2010 12:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Harry rzecz jasna najbardziej bał się Voldemorta. Nie ma nic w tym dziwnego jak spotyka się z nim tak regularnie.

Akurat w trzeciej czesci ukazane jest, że boi się dementorów, czyli samego strachu.
Dużo tekstów niezgodnych z treścią.
ZADOWALAJĄCY.
~Lilianna F
Dodano dnia 29 March 2010 16:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 19.11.08
Medale:
Brak
Super art! Szkoda tylko, że tak dużo błędów(reszta użytkowników już chyba wszystko wymieniła, więc nie chcę powtarzać=])... Jedno mi nie pasuje(nie chodzi o art, tylko o książkę). Jeżeli Wszyscy najbardziej bali się Voldemorta, to bogin powinien się właśnie w niego zamienić, czyż nie?Uh-oh! W końcu wszyscy bali się nawet jego imienia, a np: Ron słowo "pająk" wymawiał bez żadnego wzdrygnięcia się...
~Bou F
Dodano dnia 29 April 2010 18:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
W 3 części było napisane,że bogin Hermiony zamienił się w prof.McGonagal ,która wstawiła Hermionie złą ocenę.To było podczas egzaminów końcowych.
Niestety znalazłam też kilka powtórzeń.
Daję Z
~imperek F
Dodano dnia 30 April 2010 20:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 31
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 07.03.10
Medale:
Brak
Fajny art ale wg mnie jak się za coś brać to porządnie. Harry nie bal się najbardziej Voldemorta lecz strachu, bo bogin w jego obecności zmieniał się w dementora. A Longbottom choć bal się swojej babci to jednak panicznie bal się nie jej a Snape'a. Natomiast bogin podczas egzaminu pod koniec 3 klasy na widok Hermiony zmienił się w MacGonagal która powiedziała Hermionie ze nie zdała egzaminów.
~Eisblume F
Dodano dnia 06 May 2010 21:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1201
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 04.05.10
Medale:
Brak
No cóż... Artykuł nie jest najlepszy, sporo w nim błędów. Jednak liczą się chęci. Na zachętę Z.
~Ariadna F
Dodano dnia 16 May 2010 09:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 11.05.10
Medale:
Brak
Harry najbardziej bał się dementorów. Zresztą nie będę pisać, bo już inni napisali. Dam Ci Zadowalający.
~Mistrz Eliksirow F
Dodano dnia 01 June 2010 21:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 185
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 01.06.10
Medale:
Brak
Nie chce popełnić błędu ale mi się wydaje ,że Nevill boi się Snape tak jak było to napisane w Harry Potter i Więzień Azkabanu a Hermiona boi się Profesor McGonagall mówiącej ,że oblała wszystkie egzaminy Molly Weasley r11; bogin Molly to martwe ciała członków jej rodziny.
Lord Voldemort r11; bogin Voldemorta to jego własne zwłoki.
Parvati Patil r11; jej boginem jest mumia.
Seamus Finnigan r11; jego boginem jest szyszymora.
Dean Thomas r11; jego boginem jest obcięta ręka poruszająca się niczym krab.
Albus Dumbledore r11; ciało jego martwej siostry.
Narcyza Malfoy r11; martwy Draco Malfoy . Profesora Lupina jest księżyc w pełni
~marta F
Dodano dnia 16 July 2010 05:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł, bądźmy szczerzy taki sobie. Nie mówię, że jest bardzo zły, ale można było go lepiej dopracować. Pragnę zaznaczyć że pomysł przedstawienia lęków Bohaterów HP jest bardzo dobry. Gdyby nie klika błędów logicznych, gramatycznych artykuł zyskał by jednakże na wartości. Na zachętę PO
~chica F
Dodano dnia 31 July 2010 16:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 31.07.10
Medale:
Brak
Neville bał się Snape'a! Po prostu ubrał go w strój babci.. Czytałś to w ogóle.?
A Harry wtedy bał się najbardziej dementora.. A Hermiona- było to opisane w 3 części- bała się najbardziej tego, że McGonagall jej powie, że oblała wszystkie egzaminy. To było podczas egzaminu z OPCM, kiedy wyleciałą przerażona z dziupli, gdzie był bogin.
~Lavender Brown F
Dodano dnia 04 September 2010 18:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 129
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 27.08.10
Medale:
Brak
Och... Jest parę błędów - Harry najbardziej bał się dementora, na egzaminie z OPCM Hermiona wystraszyła się bogina, który przybrał postać McGonnagal i powiedział jej, że "oblała wszystko". Tak więc tylko N.
~Larinne F
Dodano dnia 11 September 2010 16:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Ech, artykuł taki sobie. Chcę przez to powiedzieć, że mnie trochę nudził. Mogłeś napisać to nieco ciekawej, ponieważ temat jest interesujący. No i te błędy, daję Z.
~CzarnyLord F
Dodano dnia 14 March 2011 10:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 28.02.11
Medale:
Brak
Ja daje Z trochę błędów np. Harry boi się DEMENTORA!
Czyli logiczne myślenie podpowiada że Harry boi się samego STRACHU!
~SophieSerpens F
Dodano dnia 21 July 2011 13:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 877
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 28.06.11
Medale:
Brak
Kiepsko, ale temat ciekawy. Neville nie bał się babci, tylko Snape'a, a Hermiona tego, że obleje egzaminy. To było w HP i WA.
~levicorpus_ F
Dodano dnia 13 August 2011 21:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 162
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Neville nie bał się Snape'a, tylko swojej babci, Hermiona bała się profesor McGonagall mówiącej jej, że nie zdała egzaminu (taką postać przybierał jej bogin). Harry bardziej niż Czarnego Pana bał się dementorów, czyli jak stwierdził Lupin - samego strachu. Nie podoba mi się ten artykuł, zasługuje najwyżej na N.
~kotkakitka F
Dodano dnia 20 August 2011 19:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 09.07.11
Medale:
Brak
Neville bał się Snape, a śmieszyła go pewna sukienka swojej babci.
Nieznajomość książki i filmu obniża ocenę z "W" do "Z".
~SseverusSnape F
Dodano dnia 29 August 2011 23:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 29.08.11
Medale:
Brak
Sporo błędów.
A propos, Seamus bał się szyszymory, ponieważ pochodził z Irlandii, a tam panuje przesąd, że jeśli zobaczy się szyszymorę to rychło się umrze.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 2% [2 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 16% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 35% [32 głosów]
Nędzny Nędzny 37% [34 głosów]
Okropny Okropny 10% [9 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 295
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59