Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Lockhart
Lockhart
- Nie mogę w to uwierzyć! - powiedział, kiedy wszyscy troje przyglądali się podpisowi na kartce - Nawet nie spojrzał, na książkę jaką chcesz wypożyczyć
- Bo on jest kompletnie odmóżdżony!

Pokój Życzeń
"Pokój życzeń to pomieszczenie w Hogwarcie. Znajdowało się na siódmym piętrze Szkoły Magii i Czarodziejstwa obok obrazu trolli. Każdy kto bardzo potrzebował miejsca do schowania czegoś, nielegalnej uczelni, zakazanych książek lub innych rzeczy w większości niedostępnych uczniom musiał tylko przejść trzy razy wzdłuż pustej ściany i myśleć o tym co chciało się zobaczyć za drzwiami. Jeżeli życzenie było dobrze sformułowane, ukazywały się drzwi prowadzące do tajemniczej komnaty. Pokój Życzeń może mieć dowolny kształt, wielkość, kolorystykę, zawartość, wysokość etc. Jeżeli ktoś chce (poprosi przed wejściem) zaczarowane pomieszczenie może być nienanoszalne"

W V tomie Harry potrzebował miejsca, którego nigdy nie odkryłaby profesor Umbrige i mógłby prowadzić tam swoją nielegalną grupę uczniów Hogwartu zwaną GD (Gwardia Dumbledore'a), która i tak niestety po jakim się rozpadła po zdradzie przyjaciółki Cho, Marietty. O pokoju życzeń dowiedział się od Zgredka, skrzata domowego, byłej własności rodziny Malfoyów (Harry oswobodził go podstępem w II tomie) Wcześniej, w IV tomie, podczas balu bożonarodzeniowego wspominał o pokoju mimochodem nawet sam Albus Dumbledore.

W VI tomie Harry schował tam swój (a właściwie nie swój, lecz pożyczony Oczko) podręcznik do eliksirów aby jego nauczyciel Obrony Przed Czarną Magią, Severus Snape, nie zobaczył, że korzysta on z jego książki - były tam dopiski profesora i sformułowane przez niego zaklęcia, takie jak Levicorpus czy Sectumsempra.
Draco Malfoy, wykonując zadanie dla Czarnego Pana, również "użył" Pokoju Życzeń. Naprawiał tam magiczną szafę. Ta szafa przenosiła ludzi do drugiej, takiej samej szafy, która znajdowała się w sklepie Borgina i Burkesa. Plan Voldemorta był prosty - rozkazał młodemu Malfoyowi aby naprawił szafę i postawił ją w Hogwarcie. Draco nie chcąc, by ktoś odkrył co robi, schował magiczną szafę do Pokoju Życzeń, poprosił, by był on nienanoszalny i tam nad nią pracował.

Po wszystkich tych wydarzeniach nikt już nie wchodził do tego niesamowitego Pokoju.
Jednak i tak w całej serii książek o Harrym Potterze grał on dużą rolę i właśnie dzięki niemu bardzo rozwinęła się akcja.




Nadesłane przez: magda1994
Dodane: wrzesień 25 2007 14:55:08

Bibliografia:
www.wikipedia.pl, książki o Harrym Potterze
Komentarze
~Bonny_Wright1997 F
Dodano dnia 02 February 2010 22:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 28.06.09
Medale:
Brak
Artykuł nie był zły, jednak nie wzniósł nic, czego by nie wiadomoSmutnyJest także za krótki. Aby poprawić ocenę, warto było wstawić jakieś zdjęcie Pokoju Życzeń z filmu. W zaistniałych warunkach mogę wstawić tylko Zadowalacjący.
Całuski, drogi Gościu!
~Ginny0004 F
Dodano dnia 08 March 2010 18:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1083
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 08.03.10
Medale:
Brak
Artykuł nie jest całkowicie skopiowany z wikipedi.!
Bardzo fajny, daję ZADOWALAJĄCY. Uśmiech
~GinnyPotter11 F
Dodano dnia 17 March 2010 20:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 17.03.10
Medale:
Brak
Ten artykuł nie jest Twój. Jest "żywcem" skopiowany z wikipedii. Nawet tu nazwa nic nie da. Daję N.
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 22 March 2010 14:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Bardzo duzo błędów, a artykuł sam w sobie niedopracowany.
Daję ZADOWALAJĄCY.
~Promitet F
Dodano dnia 27 March 2010 15:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Mało obszerny artykuł . Ale mi też brakuje zdjęć . One by mu nadały coś .
Czyli lepiej by zwracał na siebie uwagę . No i co do błędów to się nie rzucają w oka . To chyba najważniejsze . ALe choć mało to tak jak się mówi . : " Mało ale wszystko jest . " No właśnie . Główne rzeczy są wymienione . Podobało mi się . Jest ok . Uśmiech Daję Wybitny . !
~xDNatixD F
Dodano dnia 07 May 2010 20:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 84
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 07.05.10
Medale:
Brak
Uwielbiam pokój życzeń.! Chciałabym móc znaleźć się w nim choć raz!
Jak dla mnie artykuł jest naprawdę ciekawy i nie mam do niego żadnego zastrzeżenia. Pozdrawiam !
~ania0081 F
Dodano dnia 11 May 2010 19:20
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Zadowalający maksymalnie... Artykuł całkiem ciekawy, ale jeśli skopiowany... Nie mogę dać więcej, było by to nie fair. Trzeba się bardziej postarać...
~Sebik5 F
Dodano dnia 27 May 2010 19:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Artykuł fajny, chociaż ściągnięty z Wikipedii. Chciałbym kiedyś znaleźć się w takim pokoju życzeń. fajnie by było.
~Oskar Adamczyk F
Dodano dnia 15 July 2010 22:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 15.07.10
Medale:
Brak
Po pierwsze: niemal zerżnięte z wikipedii,
po drugie: krótkie,
po trzecie: pokój był używany w VII tomie (przy znalezieniu diademu i walce z Malfoyem, Crabbem i Goylem,
po czwarte: Voldemort nie rozkazał "młodemu Malfoyowi" naprawić szafę tylko zabić Albusa Dumbledora (szafa to jego własna inicjatywa).
Za chęci daję jednak Nędzny.
~Herma-aga23 F
Dodano dnia 18 October 2010 14:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 228
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 15.09.08
Medale:
Brak
Ale bym chciała taki pokój życzeń mieć w domu. Ale to raczej niemożliwe jak wszystkim wiadomo.
Co do artykułu to nie jest obszerny - jak na mój gust nieciekawy i chyba nawet niepotrzebny. Sorry ale daję nędzny.
~Hermiona_13 F
Dodano dnia 18 January 2011 09:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 116
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.11.10
Medale:
Brak
Artykuł niezbyt mi się podobał. Trochę chaotycznie napisane, ponieważ raz piszesz o V tomie raz o II następnie o IV można się zakręcić. Nie popieram korzystania z wikipedii, bo każdy może coś dopisać i nie zawsze jest to zgodne z prawdą. W artykule brakuje mi wzmianki o tym, że w VII tomie uczniowie chowali się w Pokoju Życzeń przed śmierciożercami i tego, że Lord Voldemort ukrył tam diadem Roweny Ravenclaw. Trochę błędów i nie pełnych informacji. Mimo, że uwielbiam to miejsce to muszę dać Zadowalający, bo na wyższą ocenę Twój artykuł niestety nie zasługuje. Ale nie zniechęcaj się takimi ocenami może następny artykuł będzie lepszy.
~dark shadow F
Dodano dnia 25 February 2011 19:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
No fakty masz zawarte ,ale artykuł niezbyt ciekawy mnie nie poruszył. Z życzliwości daje "powyżej oczekiwań" ,ale naciągane ,bo artykuł krotki oj no króciutki. No i nie uwzględniłeś wydarzeń z VII tomu.
~GabixdHP F
Dodano dnia 03 July 2011 15:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -13
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 17.04.11
Medale:
Brak
Znalazłam błędy:
Plan Voldemorta był prosty - rozkazał młodemu Malfoyowi aby naprawił szafę i postawił ją w Hogwarcie.
Voldi kazał Draconowi zabić Dumdlebore`a ..!

Później w HP i IŚ Harry znalazł w nim diadem Roweny, a Vincent Crabbe rozpętał tam Szatańską Pożołgę w wyniku czego sam zginął a pokój przestał działać ..!
~Libby F
Dodano dnia 17 July 2011 11:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 339
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Całkiem dobry. Można by było dodać jakieś zdjęcia do niego i ogólnie go lepiej dopracować, ale jest ok Uśmiech
~Rurutia F
Dodano dnia 17 July 2011 23:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 17.07.11
Medale:
Brak
Trochę chaotycznie no i stylistyka pozostawia wiele do życzenia, ale dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy (przykładowo to, że obok tej ściany trzeba było przejść 3 razy). Cóż. Nie pozostaje mi nic innego jak dać PO. Oczko
~Evanesco F
Dodano dnia 17 August 2011 15:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 197
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 16.08.11
Medale:
Brak
Niestety ten artykuł mnie nie zadowolił dała bym O ,ale powstrzymam się od oceny.
~GINNY17 F
Dodano dnia 12 November 2011 20:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 70
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.11.11
Medale:
Brak
Tak z góry patrząc fajnie ale chyba zrobiłeś "kopiuj-wklej"z wikipedii ale w sumie to niemożliwe bo w wikipedii nie robi sie takich błędów.Ja sama nie jestem dobra w ortografii ale tu nie o to chodzi-robisz błędy informacyjne i gdyby nie to,dostałbyś W ale dam ci niestety Z. Moja rada brzmi: "następnym razem upewnij się dwa razy"Rozbawiony
~MrMosbie F
Dodano dnia 10 April 2012 21:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 08.04.12
Medale:
Brak
Artykuł dobry, ale jest trochę pogmatwany (najpierw mówisz o V tomie, potem o IV, a na koniec o VI).. POWYŻEJ OCZEKIWAŃ!!
~Natalia Tena F
Dodano dnia 18 July 2012 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2599
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 16.07.12
Medale:
Brak
daję POmogło być więcej o Zgredku, który leczył tam Mrużkę, o ważnej roli w Insygniach Śmierci, czy o tym jak Dumbledore w Czarze Ognia wspomina (chyba dla Karkarowa) że znalazł w zamku około 5 rano pokój z kibelkami Rozbawiony
~Sznycel F
Dodano dnia 18 November 2012 17:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 18.11.12
Medale:
Brak
Nie zabardzo ciekawy ten artykuł, z wikipedi ?
- szkoda że niema zdjęć :c Na nędzny niestety Smutny
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 7% [7 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 23% [23 głosów]
Zadowalający Zadowalający 40% [40 głosów]
Nędzny Nędzny 16% [16 głosów]
Okropny Okropny 15% [15 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 242
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59