Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Bezczelny Irytek
Bezczelny Irytek
Irytek odleciał rechocząc i wrzeszcząc:
- Pottuś kocha Pomuluną!
- To miłe że nikomu o tym nie powiesz – mruknął Harry

Dlaczego nie swistoklikiem? Albo Siecia Fiuu?
Od czasu przeczytania "Księcia Półkrwi" zastanawiam się, dlaczego Malfoy wybrał tak skomplikowany sposób przeniesienia smierciozercow do Hogwartu. Na pewno były jakieś inne, a jeden z najprostszych to tytułowy świstoklik. Możliwe, ze Draco nie potrafił zaczarować jakiegoś przedmiotu tak, aby mógł przenieść ludzi z jednego miejsca w drugie. Ale na pewno umiał to Voldemort i pewnie spora cześć smierciozercow. Wiec dlaczego tak nie zrobili?

Wiemy na pewno, ze można uzyc świstoklika w celu przeniesienia sie Z Hogwartu w inne miejsce, np. w "Czarze Ognia", jak zapewne wszyscy pamiętamy, Barty Crouch Jr. zamienil Puchar TT w świstoklik, który działał. Możemy wykluczyć możliwość, ze Dumbledore zdjął wtedy jakieś czary, bo on przecież nie wiedział, a juz na pewno nie chciał, żeby Harry wpadł prosto w szpony Voldemorta. Pozostaje jeszcze pytanie, czy można przenieść sie za pomocą świstoklika do zamku. Właściwie to tak, bo przecież potem Harry wrócił. Ale to był ten sam świstoklik, wiec to może cos zmienia? Ale to nie jedyny przypadek przeniesienia sie świstoklikiem do Hogwartu. Przecież w "Zakonie Feniksa" Dumbledore wyczarował świstoklik do szkoły, który tez zadziałał. OK, możliwe, ze dyrektor zdjął jakieś czary ochronne na odległość, ale to chyba mało prawdopodobne.

Jest jeszcze możliwość Sieci Fiuu. Jak można nie wpaść na dostanie sie do Hogwartu przez kominek? To banalne! A wiemy, ze można to zrobić bez problemu. Czemu nie?
Mogłoby być tak, ze kiedy jest sie śmierciożerca, albo wtedy, gdy Dumbledore tego nie chce, po prostu nie da sie przedostać tak łatwo do zamku. Może jest jakieś wykrywające zaklęcie albo magiczny przedmiot? Nie wiem.

Wiem natomiast, ze to wszystko jest strasznie pogmatwane (sama sie w tym gubię). To Są tylko moje przemyślenia. Męczylam sie tym i po prostu musiałam to z siebie wyrzucic. Mam nadzieję, że przeczytacie ten artykuł i się Wam spodoba. Jak nie, to trudno. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość, bo to mój pierwszy artykuł na tej stronce Oczko. Piszcie co o tym wszystkim sadzicie.





Nadesłane przez: Lady Green Phoenix
Dodano: kwiecień 04 2007 18:55:49
Komentarze
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 30 January 2012 16:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Chyba moja odpowiedź będzie prosta, niepogmatwana i zrozumiała - przecież Hogwart był pod barierami ochronnymi. W czwartym tomie w książce i filmie wyraźnie było, że transmutować się nie można. Prócz tego tak samo jest ze świstoklikiem, to akurat dopowiedziała panna Granger. No i dochodzimy do kominków - były one pilnie strzeżone. Nic więcej chyba nie trzeba tłumaczyć.

Poza tym podoba mi się twoja rozległa wiedza o Potterze.
~Faria7 F
Dodano dnia 18 June 2012 18:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Trochę bez sensu, bo przecież było napisane, że świstoklikiem nie można się dostać do Hogwartu. A sieć Fiuu była obserwowana przez Ministerstwo, więc Draco tylko by się narażał. Hogwart był pod zaklęciami obronnymi.
~Hermionaa3 F
Dodano dnia 04 July 2012 22:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 23
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 03.05.12
Medale:
Brak
Tutaj w pelni zgodze sie z poprzedniczkami. Na pewno byly zaklecia ochronne.
Przeniesienie śmierciożerców przez magiczną szafę (czy tam co tam było) było najbardziej bezpieczne nikt by ich nie zauważył bo to jeszcze było w pokoju życzeń mogli się przenieść powoli wychodząc z szafy wyjść z pokoju i zacząć bitwę

Otóż to. Myślę, że wszystko zostało już ywjaśnione, więc nie mam zamiaru się powtarzać.
Artykuł ładnie napisany, powiem szczerze.
Pozdrawiam i życzę weny. ^^


Całkowicie zgadzam się PO.
~Aneczka F
Dodano dnia 13 July 2012 09:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 70
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 12.07.12
Medale:
Brak
Mi się wydaje, że Malfoy robił to dlatego, że w kominku ktoś by zobaczył - np. w pokoju wspólnym ktoś mógł wejść. A do Pokoju Życzeń nikt nie mógł się dostać - Crabbe i Goyle byli przecież na straży. W szafce natomiast było dosyć dużo miejsca. A jeszcze jedno: przecież w Hogwarcie były kominki tylko do wsadzania głowy - Śmierciożerca by się tam nie zmieściłOczko
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 08 January 2013 20:49
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Dokładnie zgadzam się z przedmówcami - kiedy Czarny Pan odzyskał moc, Albus Dumbledore wiedział, że musi jeszcze bardziej chronić uczniów znajdujących się w Hogwarcie - w takim razie wątpliwym się wydaje, że można było od tak sobie znaleźć się w szkole wychodząc z kominka...
~Martiz2000 F
Dodano dnia 15 April 2013 20:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 15.04.13
Medale:
Brak
Zaklęcia ochronne hogwardu nie pozwalały na przeniesienie się tam "obcym" świstoklikiem, a sieć fiuu jest pod obserwacją ministerstwa. Wydaje mi się, że pomysł przedstawiony w książce najmniej zwracał uwagę uczniów.
~juliahermiona F
Dodano dnia 18 April 2013 10:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Artykuł ci bardzo fajnie wyszedł, ja też się nad tym zastanawiałam i doszłam do wniosku, że albo działały na śmierciożerców i na niepożądane osoby jeszcze jakieś zaklęcia ochronne, albo Malfoy i ten którego imienia nie wolno wymawiać nie chcieli, żeby to się odbyło w tak oczywisty sposób, bo łatwo zidentyfikować jak ktoś się dostanie świstoklikiem, a w tamtych ciężkich czasach Dumbledore mógł mieć podgląd na kominki, więc szafka zniknięć była idealną rzeczą, bo prawie nikt o niej nie wiedział.
~DJfunkyGIRLS F
Dodano dnia 06 July 2013 11:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 708
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 06.07.13
Medale:
Brak
Były zaklęcia ochronne i nie można było używać żeby dostać się do Hogwartu np sieci Fiuu oraz trudno było bez spostrzeżenia dostać się do Hogwartu Uśmiech
~Arcyk F
Dodano dnia 13 October 2013 17:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 13.10.13
Medale:
Brak
Odpowiedź od razu wpadła mi na język - przecież nie wiem czy się domyślasz, ale w Hogwarcie były rzucane wielkie zaklęcia ochronne. Nie tylko nie można się transmutować, mugole w ogóle nie widzą zamku, ale też nie można używać sieci Fiuu itd.

Na pewno wpadniecie na to - niemożliwe, przecież Syriusz gadał z Harrym w piątej części gdy ten był w dormitorium. Ano wtedy były kontrole w szkole i musieli jakoś spoglądać na życie uczniów.
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 15 July 2014 15:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Szafka była dla nich najlepszym rozwiązaniem, bo Śmierciojadki od razu przenieśli się do środka Hogwartu, a świstoklik... co, jeśli wylądowali by na środku błoni? Pewnie tedy wszyscy by ich zobaczyli... Sama nie wiem... Daję W Uśmiech
~Megguniapotter12 F
Dodano dnia 26 February 2015 11:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.02.15
Medale:
Brak
Pociąg to jednak coś lepszego i wygodniejszego niż świstoklik czy śieć fiuu. Trudno było by też szukać odpowiedniego świstokliku, a do tego czy mugola nie zdziwiło by to że wokół jakiegoś śmiecia stoi pełno dzieciaków z sowami, miotłami kuframi itp.Oczko
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 30 December 2015 17:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Mnie ciekawi jedno. Dlaczego Syriusz męczył się z włamaniem do pokoju wspólnego Gryffindoru, podczas gdy mógł się tam dostać przez kominek. Chyba, że, w tym czasie była jakaś blokada ? Potem jednak, w IV części nie było. Przez jakiś czas nie było jej też za rządów Umbridge. Więc wychodzi na to, że ta ochrona nie zawsze była taka szczelna.
~Marcus F
Dodano dnia 08 December 2016 18:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 08.12.16
Medale:
Brak
Zapewne dlatego, że było szybko i bezpiecznie. Poza tym na Hogwart były rzucone zaklęcia obronne. No i jak by to wyglądało, gdyby nagle groźni przestępcy wylądowali sobie na środku zamku? xD i nie rozumiem o co chodzi Meggunipotter12. My o jednym, ta o drugim.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 14% [11 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 56% [43 głosów]
Zadowalający Zadowalający 22% [17 głosów]
Nędzny Nędzny 5% [4 głosów]
Okropny Okropny 3% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 14-09-2025 22:16

Dzięki za linek, kiedyś pewnie wpadnę Oczko
~wolverine F 10-09-2025 11:11

Discord hogsmeade: https://discord.gg
/5dgsr4EwhW
~wolverine F 04-09-2025 19:42

Wiedźma
^raven F 26-08-2025 00:43

True Uh-oh!
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:41

Troszeczke, ale i tak to byl poczatek konca
^raven F 26-08-2025 00:26

Mnie strzykalo juz wtedy, wiec to moglo byc nawet miesiac temu Wredny chociaz kojarzy mi sie, ze wtedy Hogs bylo w nieco jednak lepszej formie Hm...
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:23

Po strzykaniu w kregoslupie wnioskuje, ze nie Uh-oh!
^raven F 26-08-2025 00:20

OMG, to nie było rok temu??!! Cooo
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:17

jeszcze 2 lata i bedzie dekada od krakowskiego spotkania, moze z tej okazji uda sie powtorzyc xd
^raven F 26-08-2025 00:12

Przeciez nie powiem, ze moja Zawstydzony
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:09

Ehe, najlepiej zwalic wszystko na biednego Eda
^raven F 26-08-2025 00:07

Nie wiem, moze Eda Sheerana? Gdyby nie stworzyl opcji odsprzedazy biletow za grosze, nie przyszloby mi do glowy, zeby tam jechac i temat spotkania by sie nie pojawil?
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:03

ciekawe czyja to wina
^raven F 26-08-2025 00:00

To straszne, ale okazja na Ognista byla tydzien temu, epicko zmarnowana Niee Uh-oh!
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:59

Dajesz, drugi raz takiej okazji nie bedzie Cool
^raven F 25-08-2025 23:56

Nie kus, bo tam przyjade Ninja
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:55

stawiam calemu hogs pierwsza kolejke
^raven F 25-08-2025 23:53

Od dzis mozesz pic Ognista Whisky Odgena Tooth
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:50

17 lat od rejestracji, ale zlecialo xD
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:49

Serce

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 76,998
» Zbanowanych: 1,629
» Gości online: 518
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44