Stuart Craig o architekturze miejsc w IŚ
Dodane przez Lady Holmes dnia 22 June 2011 22:59
Jakiś czas temu Architectural Digest udostępniło kilka zdjęć z planu filmowego HP. Scenograf Stuart Craig dołączył do każdego krótki komentarz. Tutaj możecie zobaczyć zdjęcia, a pod czytaj więcej przetłumaczone opisy.
Treść rozszerzona
Jakiś czas temu Architectural Digest udostępniło kilka zdjęć z planu filmowego HP. Scenograf Stuart Craig dołączył do każdego krótki komentarz. Tutaj możecie zobaczyć zdjęcia.
Muszelka:
Pod koniec pierwszej części Insygni Śmierci widzimy w oddali dom Billa i Fleur, Muszelkę, a nowy film daje nam możliwość przyjrzeniu się mu z bliska. Staram się zawsze logicznie uzasadnić wygląd planu zdjęciowego, czułem, że Muszelka nie powinna być zbyt dziwaczna, zbyt wymyślna. Więc domek na wsi jest logiczny. Jeśli naprawdę chciałeś zbudować domek na plaży, co byś zrobił? Użyłbyś dostępnych materiałów. A tymi materiałami są skały i muszle morskie. Ściany są zrobione z ogromnych muszli ostryg, a dach - z dużych muszelek. Możesz zobaczyć, jak muszle i muszelki zachodzą na siebie i woda bardzo dobrze po nich spływa.
Bank Gringotta
Banki są symbolami równowagi. Wiem, że współcześnie jest inaczej, ale
naszym zamierzeniem było przekazać innym poprzez budowę tego banku uczucia pewności, równowagi i solidarności. Tak więc główna sala jest wykonana z marmuru. I to ma wielką siłę. Fakt, iż kasjerami i bankierami są gobliny, ułatwił nam pokazanie tej wielkości - nieco "przesadziliśmy" z wielkością, masą, a nawet połyskiem marmuru.
On jest bezkrwisty [smok przy skarbcu Lestrange'ów], spędził całe życie pod ziemią, ale jest bardzo duży - ma 64 metry długości. Więc aby dostać się do skarbca, musisz być ostrożny - przejścia między kolumnami są wąskie.
Zrobiliśmy dosłownie tysiące rzeczy dla niego [skarbca] i pomalowaliśmy je na złoto i srebrno. A John Richardson, osoba od efektów specjalnych, wykonał podłogę, która mogła unieść się na inne płaszczyzny, więc nie było problemu z powiększaniem się skarbu w skrytce.
Harry Potter w tej dekadzie był mocno ograniczony w technologii. Na początku musieliśmy wiele rzeczy wykonywać ręcznie - wiele potworów wykonywaliśmy w dużym formacie i opracowywaliśmy na ich podstawie animatroniczne wersje. Na końcu tego procesu otrzymywaliśmy cyfrową i prawie jak żywą konstrukcję bestii.
Gabinet dyrektora
Tutaj mogliśmy użyć wielu stylów, cały film jest świetnym przedstawieniem gotyckiej architektury.
Sala wejściowa
To miejsce jest przykładem, jak rzeczy ewoluują i jak Hogwart zmienia się w kolejnych filmach. W ostatniej bitwie posągi zeskakują na dół i biorą udział w bitwie, więc musieliśmy zmienić wygląd tej sali.
Przejście przy blankach
To było idealne miejsce, aby zrobić wewnętrzną/zewnętrzną i zarazem teatralną przestrzeń do konfrontacji Harry'ego i Voldemrota.