Tytuł: Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska :: Saga The Elder Scrolls.

Dodane przez TheWarsaw1920 dnia 22-08-2014 01:05
#1

Seria gier komputerowych z gatunku cRPG autorstwa studia Bethesda Softworks.


Pierwszą część: "TES: Arena" została wydana w 1992 roku na platformie MS-DOS. W grze głównym zadaniem gracza jest odnalezienie wszystkich części różdżki, dzięki której możliwe będzie uwolnienie Imperatora Uriela Septima VII, uwięzionego w innym wymiarze przez Imperialnego Maga Bitewnego Jagara Tharna.

Druga część: "TES II: Daggerfall" została wydana w roku 1996 i została wydana także na platformie: MS-DOS. Zadaniem gracza jest z rozkazu imperatora Uriela Septima VII wyruszyc do stolicy prowincji Wysoka Skała, miasta Daggerfall, z zadaniem zbadania okoliczności, z powodu których duch króla Lysandusa nie może zaznać spokoju i nawiedza nocami ulice miasta.

Trzecia część: TES III: Morrowind" miała swoją premierę w 2002 roku, na platformach:Microsoft Windows, oraz Xbox. Fabuła gry opowiada historię więźnia, który został uwolniony przez cesarza Tamriel i wysłany do Morrowind w nieznanym celu. Ma on się skontaktować z agentem cesarza w mieście Balmora i wypełniać jego polecenia. Później okazuje się, że przybysz jest wcieleniem Nerevara - llegendarnego bohatera Morrowind, który prowadzi walkę z Szóstym Rodem i demonem zagrażającym Vvardenfell Dagoth Urem. Posiada także dwa dodatki: Tribunal, oraz Bloodmoon.

Czwarta część: "TES IV: Oblivion" wydana została w 2006 roku, na platformach: Microsoft Windows, Xbox 360, oraz PlayStation 3. Gracz zaczyna przygodę, podobnie jak to miało miejsce w poprzedniej części, czyli jako więzień, tym razem jest ulokowany w lochu stolicy Cyrodiil, Cesarskim Mieście. Niespodziewanie u progu naszej celi pojawia się Cesarz Uriel Septim VII wraz ze swoją strażą, która okazuje się być zaskoczona twoją obecnością, spodziewając się pustej celi. Szybko okazuje się, że znajduje się w niej ukryte przejście, którym Cesarz zamierza potajemnie uciec przed skrytobójcami. Na dodatek, władca rozpoznaje w naszej postaci osobę, którą widział w swoich wizjach jako sojusznika, dlatego decyduje się zabrać nas ze sobą. Gra posiada dwa dodatki: Knights of The Nine oraz Shivering Isles + parę DLC z niesławną "Zbroją konia za kilka dolarów".

Piąta i zarazem ostatnia część "TES V: Skyrim wydana została w 2011 i jak dotąd jest ostatnią częścią sagi. Wydana została na platformach: Microsoft Windows, Xbox 360, oraz PlayStation 3. Fabuła Skyrim rozgrywa się dwieście lat po wydarzeniach przedstawionych w grze Oblivion, nie jest jednak jej bezpośrednią kontynuacją, a nową historią osadzoną w uniwersum The Elder Scrolls. Po śmierci cesarza Martina Septima i zakończeniu kryzysu Otchłani rozpoczęła się czwarta era. Ze względu na brak będącego Smoczym Dziecięciem dziedzica tronu władzę nad Cesarstwem objął Titus Mede. Osłabioną pozycję Cesarstwa wykorzystały elfy reprezentujące Aldmerskie Dominium, wszczynając kilkuletnią wojnę. Cesarz, wiedząc że nie zdoła wygrać konfliktu, podpisał porozumienie znane jako Konkordat Bieli i Złota, którego jednym z ważniejszych punktów jest zakaz wyznawania kultu Talosa - boskiej manifestacji Tibera Septima, pierwszego cesarza. Gra posiada trzy oficjalne dodatki: Hearthfire, Dragonborn, oraz Dawnguard + parę DLC.

Do każdej z gry zostały wypuszczone setki modów poprawiające grafikę, dodające nowe postacie i stworzenia, oraz tworzące nowe, odmienne historie.

Edytowane przez RazorBMW dnia 22-08-2014 11:46

Dodane przez RazorBMW dnia 22-08-2014 12:24
#2

W I grałem przez bodaj godzinę gdzieś w 2000/2001, ale męczyła ta gra. By w to grać, to musiałbym się urodzić kilka lat wcześniej, bo dziś - sentyment ok, ale dziś - agrywalne.

Tak samo z II częścią, słusznie zwaną Buggerfalem. Jedna z bardziej niedorobionych gier w historii.

Prawdziwa IMO przygoda z TES zaczęła się w 2002, gdzie płaczki z RPGCodex pewnie urządzały pogrzeb roguelików i starych cRPG z lat 90' czy 80' jeszcze. I wylewały pomyje na TES III.

Cóż, gra legenda, która miała świetny klimat, GENIALNĄ ścieżkę dźwiękową od Jeremy'ego Soule'a. CZYSTA ELEKTRONIKA (!), ale brzmiało to tak, jakby naprawdę przygrywała symfonia.
Genialny klimat, genialne dodatki, mrok, choć fabularnie TESy nigdy w głównej osi nie zachwycały. Ale co tam, glidie, zadania poboczne i swoboda - to rekompensowało słabą fabułę.
Bardzo dobre dodatki, świetna scena modderska, działająca do dziś.

2005, ładne zapowiedzi...

2006 i Obek ląduje.

Hype nieziemski, CDA daje 10/10. Cóż, poziom ocen nieadekwatny do gry, max 8/10. Maks.

PORT z X360.
Ekwipunek, który trza poprawiać modami.

Storyline która jest słabiutka.
Spoko glidie (thieves & assassin's ftw!)

Żenujący system rozmów i tragiczny voice-acting..., słąbi NPC, sporo do poprawy modami...

Spoko grafika, ale do poprawy modami...

TEN $%#%#$%$@$# $%#%$%#$%#$% (*&(*&*(@!#@!@
LEVELSCALLING $#$$%#%*(*&(%$%#$%, który rujnuje całą grę bez modów i ebonowy stuff który później nosi każdy bandzior?!

Z modami gra super, ale trzeba sporo rzeczy naściągać, by ogarnąć grę.
Do tego bugi, bugi, bugi łącznie z kaszaniacymi się sejwami.

Z bekowym Knights of the Nine i świetnym, sajkodelicznym Shivering Isles (sheogorath, tho). Jedyny coś warty dodatek.

Do tego, zrąbany lore nie licząc książek.

Najsłabsza część z serii TES, poczynając od "nowej epoki", aka TES III.

Bez silnie zmodowanej gry - lepiej nie podchodzić. ;x

A, dobry soundtrack od J. Soule'a.


Dopiero potem te mendy z Bethesdy zrobiły jako taką grę.

Skyrim o dziwo grywalny, modować tak bardzo nie trzeba, choć warto. Mimo tego, widoczne piętno konsol.

Fabuła jak to TES, średnia, ale wkurzają respawnujące się smoki. Niezły klimat, dodatki jako takie, sporo modów... grafika OK, nie zabija kompów jak w 2006 robił to Oblivion.

Dobra muzyka, aż 4 CD od tego samego twórcy co zwykle, Jeremy się spisał.

Szkoda tylko, że dopiero po takim czasie musieliśmy czekać na znośnego "out-of-box" TESa...

Edytowane przez RazorBMW dnia 22-08-2014 12:25