Użytkownik
Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 64
Ostrzeżeń: 0
Postów: 14
Data rejestracji: 05.09.12
Medale:
Brak
|
Klasa 2 gimnazjum - Wartość bezwzględna liczby Błagam o rozwiązanie i wytłumaczenie! Zgóry dziękuję za odpowiedź
1.
a) |x| < |- siedem ósmych|
|x| > |-1 cała i jedna czwarta |
c) |x| > ( pod > jest / ) |12 - 2 całe i jedna piąta|
d) |x| < ( pod < jest / ) |1,25 - jedna trzecia|
e) |x| - |-4| < ( pod < jest / ) 0
f) |x| - |-2| > 0
Pomóżcie!
__________________
Temari Lucy Heartfila
|
Użytkownik
Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 105
Ostrzeżeń: 0
Postów: 85
Data rejestracji: 04.01.12
Medale:
Brak
|
wydaje mi się, że rozmawiamy tu o HP, a nie robimy zadania domowe |
Użytkownik
Dom: Slytherin
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1562
Ostrzeżeń: 0
Postów: 881
Data rejestracji: 27.01.12
Medale:
Brak
|
To jest akurat odpowiedni do tego dział. Niestety nie pomogę bo jestem słaba z matmy i nawet nie pamiętam jak się to robiło
__________________
|
Użytkownik
Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1013
Ostrzeżeń: 2
Postów: 406
Data rejestracji: 18.03.12
Medale:
Brak
|
Ostrze4gam, ze nie jestem za dobry z matmy, ale to chyba będzie coś takiego:
a) l siedem ósmych l < l - siedem ósmych l
l jedna cała i jedna czwarta = pięć czawartych l > l - jedna cała i jedna czwarta = - pięć czwartych l
c) l dziewięć i cztery piąte l > (kreska pod > l 12 - 2 i 1 piata l
d) l jedynaście dwunastych l < (kreska pod < l 1,25 - jedna trzecia l*
e) nie wiem, ale obstawiam wynik w l...l równy zero.
f) też nie wiem i też obstawiam w l...l zero.
* w przykładzie d) trzeba rozpisać że 1, 25 to 125 setnych po skróceniu przez 25 daje nam 5 czwartych rozszerzamy to do 15 dwunastych a jedna trzecia do czterech dmunastych co po odjeciu od siebie daje nam jedynascie dwunastych.
Trzeba pamiętać, że wartość bezwzgędna może być zapisana ujemnie, ale zawsze jest wartością dodatnią. Jak mogłem to pomogłem, dla mnie to i tak była trudność, dopiero zacząłem pierwszą gimnazjum (ale co jak co, to już miałem w podstawówce, matma była na wyższym poziomie...). Mam nadzieję, że się do czegoś przydałem.
__________________
OD CNOTY GRYFONÓW
KRETYNIZMU PUCHONÓW
I WIEDZY O WŁASNEJ WSZECHWIEDZY KRUKONÓW
STRZEŻ NAS SLYTHERINIE!
(...) Nie oczekuję od was, że naprawdę docenicie piękno kipiącego kotła i unoszącej się z niego roziskrzonej pary, delikatną moc płynów, które pełzną poprzez żyły człowieka, aby oczarować umysł i usidlić zmysły... Mogę was nauczyć, jak uwięzić w butelce sławę, uwarzyć chwałę, a nawet powstrzymać śmierć,(...). - Severus Tobias Snape
Umysł nie jest książką, którą można otworzyć i przeczytać w wolnym czasie.- Severus Tobias Snape
|
Użytkownik
Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 184
Ostrzeżeń: 0
Postów: 40
Data rejestracji: 04.06.11
Medale:
Brak
|
Trzeba zacząć od tego co to jest wartość bezwzględna. Na chłopski rozum to jest liczba bez minusa np. | - 2| = 2 |6|=6 Czaisz?
Przykład A:
|x| < |-7/8|
|x| < 7/8
Czyli x nie może być większe od 7/8. ale lusi być większe od - 7/8
czyli -7/8<x<7/8
Na takiej podstawie zrób reszte przykładów Mam nadzieję, że pomogłam
__________________
Będziemy na tyle silni, na ile będziemy zjednoczeni i na tyle słabi, na ile podzieleni.
"...Granger, odejmuję Gryffindorowi pięć punktów za chamskie wyrażanie się o naszej nowej dyrektor... Macmillan też pięć bo mi się sprzeciwiasz... Potter pięć bo cię nie lubię... Weasley, koszulka ci wyłazi za to też pięć punktów... "
Pozdrawiam Was
|
VIP
Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Postów: 2,618
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
|
Teraz z pewnością temat ważny już nie jest, dlatego zamykam.
__________________
|