Dom:Hufflepuff Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -433 Ostrzeżeń: 4 Postów: 38 Data rejestracji: 11.03.09 Medale: Brak
Zgłosiłem się na ocenę, żeby przygotować lekcję na j. ang. po
angielsku, ale niestety nie mam pomysłu o czym. Może pomoglibyście mi znaleźć jakiś temat, o którym można dużo powiedzieć/napisać ?
Edytowane przez ChrisMartin dnia 18-05-2009 15:19
Dom:Gryffindor Ranga: Niewymowny Punktów: 1654 Ostrzeżeń: 0 Postów: 401 Data rejestracji: 08.02.09 Medale: Brak
Powiem szczerze, że kiedy ja robiłam coś podobnego, opisałam po angielsku życiorysy znanych angielskich i amerykańskich aktorów, rozdałam kserówki klasie, a na zakończenie musieli do tych tekstów wykonać ćwiczenie prawda czy fałsz... U mnie w klasie się podobało.
__________________
I heard your voice through a photograph
I thought it up and brought up the past
Once you know you can never go back
I've got to take it on the otherside
Dom:Ravenclaw Ranga: Skrzat domowy Punktów: 24 Ostrzeżeń: 0 Postów: 4 Data rejestracji: 12.05.09 Medale: Brak
Ja niestety dobrego pomysłu nie ma
Ale taką lekcje można zrobić o wszystkim...
O pomidorze, książce, komputerach, telefonach, językach, magii, św.mikołaju, jedzeniu, sławnych postaciach, zabytkach, W.Brytanii, szkole, tradycjach, internecie, piłce nożnej (Liverpool górą ), innych sportach... no i w ogóle o wszystkim
Jak już mówiłam DOBREGO pomysłu nie mam, ale może coś połączyć i coś powstanie Powodzenia
__________________
A zrobię podpis, zrobię...
Zrobię kiedyś, zrobię...
No, ale zrobię, zrobię d
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 20057 Ostrzeżeń: 1 Postów: 705 Data rejestracji: 02.08.08 Medale:
Trzeba było się zastanowić, zanim się za coś wzięło. Ciężko jest zrobić taki temat, żeby wszystkim się spodobał. Możesz poruszyć temat przestępczości, może coś o najnowszych osiągnięciach nauki i techniki (słownictwo przystępne bardzo), może o ochronie środowiska (modny temat ostatnio)... A może coś o sytuacji Polaków w Anglii, o angielskich zwyczajach, śniadaniach, sporcie, królowej. Może warto poruszyć literaturę. Dużo tego jest, wystarczy poszukać. A niezadowoleni znajdą się zawsze.
Dom:Ravenclaw Ranga: Wybraniec Punktów: 9487 Ostrzeżeń: 0 Postów: 1,562 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
Z tego co czytam wynika, że podjąłeś się tematu zapewne dla poprawienia oceny. Ale bez pomysłu jest bieda.
Może miejsca które warto zwiedzić będąc w Londynie\innym angielskim mieście?
Myślę, że to jest dobry pomysł. A może coś z własnych zainteresowań? Piłka nożna, film, muzyka, fotografia... Możliwości jest wiele, ale najlepiej robić temat, w którym czujemy się dobrze i wiemy trochę więcej niż jest zawarte w prezentacji/temacie/lekcji.
Na ten przykład podam moją siostrę, która ostatnio na informatykę musiała (no niestety, ona miała przymus) zrobić prezentację na dowolny temat. Wybrała twórczość grupy Monty Python, którą zna i wielbi od jakiegoś roku. Jej prezentacja nie nudziła wszystkich, miała ciekawe fakty, których czasami ciężko znaleźć na pierwszej lepszej stronie, a i na dodatkowe pytania nauczyciela odnośnie grupy potrafiła odpowiedzieć.
Podsumowując: weź coś, w czym czujesz się dobrze, co znasz i co lubisz.
Powodzenia
__________________
W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu.
Dom:Gryffindor Ranga: Sklepikarz z Pokątnej Punktów: 824 Ostrzeżeń: 0 Postów: 155 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Hmm, a jakby zrobić lekcję z piosenką? Na muzyce, podobnie jak n polityce i służbie zdrowia, w tym kraju znają się wszyscy, więc powinno zainteresować ludzi. W zależności od nauczyciela, oceny, na jaką się poprawiasz i poziomu klasy, wybierz piosenkę śmieszną (my kiedyś mieliśmy "I'm a barbie girl" albo coś ambitniejszego. Znajdujesz w Internecie słowa piosenki (trzeba tylko sprawdzić, czy nie ma w niej błędów, a to się niestety zdarza nawet na angielskich stronach) i opracowujesz ją. Najpierw klasa wykonuje ćwiczenia ze słuchu -np. uzupełnia luki w tekście, poprawia kolejność wersów. Później prowadzisz dyskusję - zadajesz klasie wcześniej wymyślone pytania związane z piosenką, rodzajem muzyki, wykonawcą itp.
Jeśli ma to być na całą godzinę lekcyjną, możesz najpierw rozdać jakiś artykuł o wykonawcy (napisany przez Ciebie) z ułożonymi do niego ćwiczeniami z czytania, np. prawda/ fałsz.
Nie wiem, czy to się nada; ja tylko rzucam pomysł. Może trochę łatwiej by było, gdybyś powiedział, do której klasy chodzisz i na jaką ocenę się poprawiasz.
__________________
"Drogi panie, życie upływa na samych qui pro quo! Są qui pro quo miłości, qui pro quo przyjaźni, qui pro quo polityki, finansów, Kościoła, urzędu, handlu, żon, mężów..."
Denis Diderot Kubuś Fatalista i jego pan
"A: Znajdujesz się w miejscu, gdzie nie obowiązuje prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
K: A jest takie miejsce, w którym obowiązuje?"
Oficer, reż. Maciej Dejczer
"Szczęście nie zna politycznych granic i układów, nie hołduje żadnej ideologii, ba, ono nawet bywa niezgodne z dekalogiem."
Dom:Slytherin Ranga: Zastępca Dyrektora Punktów: 3769 Ostrzeżeń: 0 Postów: 229 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
Ja bym zrobiła o angielskich aktorach, bądź zespołach, które lubię. Albo o jakiejś książce (angielskiej/go autora), która przypadła mi do gustu, o zwyczajach angielskich.
__________________
Trzeba było się zastanowić, zanim się za coś wzięło.
Dokładnie tak. Człowieku, zamiast na każdą propozycję mówić "nie", sam wysil mózgownicę. Żaden pomysł się nie podoba? Pomieszaj wszystkie! Nie jest łatwo wszystkich czymś zainteresować. Jeden interesuje się filmem, drugi książką, inny muzyką, kolejny czymś jeszcze innym. Mam tyle samo lat, co Ty. Człowieku, nie znajdziesz czegoś, co nawet największe klasowe <ekhem> wciągnie! Spróbuj po trosze wszystkiego.
Powiedz, ze powstała taka i taka książka, którą taka i taka wytwórnia nakręciła, przy okazji doszło do tego i tego (np. wypadku czy pomyłki), słynny aktor grający główną rolę jest taki i taki, mówiąc o kraju jego/jej pochodzenia wspomnieć o zwyczajach... I trochę własnej twórczości!
Edytowane przez 93asia93 dnia 18-05-2009 20:35
Zgadzam się z Kingą - najlepiej (i najłatwiej!) jest znaleźć odpowiednią piosenkę, jej tekst napisać na tablicy (ewentualnie z jakimiś lukami do wpisania wyrazów), przetłumaczyć i potem puszczać melodię z magnetofonu (czy czegoś) i potem śpiewacie klasą przez całą lekcję.
Dobrym pomysłem wg mnie są również zabawy po angielsku. Na przykład gra w której układasz wyraz na literę, na którą kończy się poprzedni wyraz, np. sun, nice, egg, g... etc.
Możecie zagrać w kalambury (lub wisielca) - po kolei ktoś pokazuje (pisze), a reszta zgaduje używając angielskiego.
Można również się bawić w pisanie opowiadania - składasz kartkę w harmonijkę, piszesz obojętnie jakie zdanie, zaginasz, a następna osoba nie patrząc co było wcześniej, zaczyna zdanie od ostatniego wyrazu itd.
Ciekawe historie wtedy wychodzą.
Pomysłów cała masa... ;P I nie zgadzam się z tymi, którzy twierdzą, że lepiej się najpierw zastanowić, a potem brać. Myślę, że jest w czym wybierać.
__________________
Dom:Slytherin Ranga: Charłak Punktów: 6 Ostrzeżeń: 0 Postów: 6 Data rejestracji: 16.05.09 Medale: Brak
nigdy nie zadowolisz wszystkich, ale wydaje mi się, ze mogłoby zainteresować ich jakieś tajemnicze miejsca i wydarzenia, to zazwyczaj ludzi ciekawi
__________________
nie bój się swych marzeń, wszystko jest dla Ciebie
Dom:Hufflepuff Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -433 Ostrzeżeń: 4 Postów: 38 Data rejestracji: 11.03.09 Medale: Brak
Można również się bawić w pisanie opowiadania - składasz kartkę w harmonijkę, piszesz obojętnie jakie zdanie, zaginasz, a następna osoba nie patrząc co było wcześniej, zaczyna zdanie od ostatniego wyrazu itd.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 20057 Ostrzeżeń: 1 Postów: 705 Data rejestracji: 02.08.08 Medale:
No, to można uznać sprawę za zamkniętą. Blokuję xd
Przeskocz do forum:
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
RIGHT
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.